Dijital Pazarlama Neden Önemlidir?

Dijital pazarlamanın önemi internet kullanımın artması ile birlikte doğru orantılı olarak yükselmektedir. Günümüzde markaların veya işletmelerin dijital dünyada var olmasını sağlayan bir zorunluluk haline dönüşmüştür.  Dijital pazarlama sayesinde hedef kitleyi bulmak ve seçilebilir olmak kolaylaşmıştır. Markalar kendi kitlelerini tespit ettikten sonra doğru reklam ve dikkat çeken görseller ile destekleyerek dijital dünyada yerlerini bulabilirler.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama internet ortamında tanıtımı yapılacak ürünleri istenilen etkiye en hızlı şekilde ulaştırmaya yarayan bir ticaret şeklidir. Günümüzde en yeni ve geliştirilmeye en açık pazarlama biçimidir. Dijital pazarlamanın hedefi markaların veya işletmelerin potansiyel müşterilerini analiz ederek görünürlüğü ortaya çıkartmaktır. Dijital pazarlamaya belirli bir bütçe ayırarak geleneksel pazarlamaya oranla rekabette üst sıralarda yer alınabilir.

Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Dijital pazarlama yapılırken öncelikle ortaya mutlak bir hedef konulmalıdır. Bu hedefle doğru oranda hareket edilmelidir. Müşterilerin ilgi alanlarını, yaş gruplarını, nerelerde yaşadıkları belirlenerek hedefe katkıda bulunulmalıdır. Hedefi takip eden adım ise, doğru reklam stratejisidir. Arama motoru reklamlarına ve sosyal medyaya dikkat çekici görsellerden oluşan videolar eklemek etkileşimin artmasına yararlı olacaktır. Etkileşimin artması ile birlikte gelen potansiyel müşterilerin olumlu geri dönütlerini göz önüne sermek fayda sağlayacaktır. Bu şekilde markaya veya işletmeye olan güven yükselmektedir.

Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar Nelerdir?

Dijital pazarlamayı geleneksel pazarlamanın önüne geçiren farklar bulunmaktadır. Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamaya göre günümüzde daha geniş bir kitleye sahiptir.  İnternetin kullanımının yaygınlaşması ile birlikte bu fark ortaya çıkmıştır. Dijital pazarlamanın diğer bir olumlu yanı ise verilen reklamların kontrolünü hızlı bir şekilde yaparak değişen düzene ayak uydurmaktır. Reklamların olumlu veya olumsuz durumunu analiz ederek değişim şansı sunar. Maliyetin düşük olma açısından yine dijital pazarlama, geleneksel pazarlamayı gölgede bırakmaktadır. Dijital pazarlama düşük maliyetle fazla etkileşim getirmektedir.

Doğru reklamın doğru zamanda görünmesi pazarlama için önemlidir. Bu noktada dijital pazarlama sürekli olarak reklam gösterme eğiliminde olduğundan geleneksel pazarlamayı arkada bırakır. Geleneksel pazarlamada tek yönlü bir etkileşim bulunmaktadır. Potansiyel müşterilerin ürün hakkında verdiği tepkiler görülemez. Dijital pazarlamada ise yorumlar, anketler, beğeniler söz konusu olduğu için verilen reklamın kitleye uygun olup olmadığı görülebilmektedir.

Dijital Pazarlama Teknikleri Nelerdir?

Dijital pazarlamanın teknikleri denince akla ilk markanın verdiği mesajın anlamlı olması gelmektedir. Potansiyel müşteriler için ilgi çekmesi ve içeriğinin özgün olması gerekir. Etkili bir mesajla daha geniş kitlelere ulaşılır. Dijital pazarlama için etkileşimi en yüksek olan platform sosyal medyadır. Kitleleri gözlemleyerek iletişim kurmayı kolaylaştırır. Sosyal medya sayesinde etki alanı genişler ve rakiplere göre önde olma fırsatı kazanılır. Mobil araç kullanımı ise uygulamayı kullanan kitlelerin markalar üzerinde istek ve şikayetlerini analiz etmeyi sağlar.

Kullanıcıları uygulamalara çeken bir diğer özellik ise promosyon ve kampanyalardır. Belirli aralıklar ile bildirimi gelen promosyon ve kampanyalar markaları görünür kılar. Bir diğer satışı arttırmayı sağlayan özellik ise çerezlerdir. Çerezler kitlelerin, web sitelerinde tıklamalarının takibini üstlenerek ilgi alanlarına göre ürün reklamlarını karşılarına getirebilir.

Dijital Pazarlama Araçları Nelerdir?

Dijital pazarlama araçları şunlardır:

  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): Arama motoru optimizasyonu, e-Ticareti uygun hale getirerek aratılan sonuçların arama motorunda en üstte yer almasını sağlayan bir araçtır. Dikkat çekmesi ve görünmesi açısından reklamdan daha önemli sayılabilir.
  • Sosyal Medya Platformları: Sosyal medya platformları, markaların ve işletmelerin etkileşim kazanmasını sağlayan en önemli araçlardır. Sosyal medya, doğru bir şekilde yapılan reklam ile geniş kitlelere seslenebilir. Dijital pazarlama için yeri farklı olan sosyal medya en iyi verim alınabilen araçtır. Sosyal medyada potansiyel müşteriler oluşturarak yorum, beğeni ve mesaj şeklinde geri bildirimlerle işletmelerin ürün üzerinde değişikliklere gitmesine olanak sağlar.
  • Arama Motoru Pazarlaması (SEM): Arama motoru pazarlaması, sayfanın sonuç kısmında reklam gösterme aracıdır. Arama motoru optimizasyonu ile benzerlik göstermektedir. Farkı ise arama motoru pazarlaması oldukça hızlı bir sonuç verirken ücretli olmasıdır. Hızlı bir şekilde yükselmek isteyen marka ve işletmeler için kullanılması gereken bir araçtır.
  • Influencer Paylaşımları: Influencer paylaşımları, sosyal medya tarafından kitlelerin beğenerek takip ettiği fenomen olarak adlandırılan kişilerin paylaşımlarıdır. Herhangi bir ürünü tanıtması, görsel olarak paylaşması veya öneride bulunduklarında etkileşimi arttırırlar. Influencer paylaşımları Dijital pazarlama için kullanılan diğer bir yöntemdir.

Dijital Pazarda sizde daha etkin bir rol almak ve pazar payınızı büyütmek istiyorsanız Crater Fikir Sanat Reklam Ajansıyla çalışabilir ve dijital dünyada sağlam bir yer edinebilirsiniz.