Hashtag Nedir, Nasıl Doğru Kullanılır?

Doğru hashtag kullanımı sosyal medyada daha fazla kişiyle etkileşime girmeyi sağlayan, etkili bir kitleye ulaşım stratejisidir. Doğru ve etkili hashtag kullanmak, herhangi bir reklam vermeden çok sayıda kullanıcı ile etkileşime girmeye ve paylaşım yapılan hesabın hedef kitle tarafından fark edilmesine katkı sağlar. En az içerik kadar hashtag kullanımı da planlamanız ve hedef kitleniz tarafından fark edilmenizi sağlayacak etiketleri seçebilmeniz büyük önem taşır. Sosyal medyada başarıyı getirecek hashtag stratejisi hakkında merak ettiğiniz her detayı yazımızda sizler için paylaştık.

HASHTAG NEDİR?

Hashtag sosyal medya platformlarında belirli bir söz öbeğinde yapılan paylaşımları tek bir çatı altında toplayan ve “#” işareti ile kullanılan bir tür etikettir. Hayatımıza ilk defa Twitter ile giren hashtag; Facebook, Instagram, Tumblr ve Vine gibi sosyal medya araçlarında da kullanımı yaygındır.

Hashtag Ne İşe Yarar?

Hashtag işlevi belirli bir söz öbeklerinde etiketlenen paylaşımları bir arada toplamak olarak ifade edilebilir. Sosyal medyada yapılan yazılı ve görsel paylaşımlarda kullanılan hashtag’ler, benzer konu ile ilgili ve aynı hashtag kullanılarak yapılan paylaşımları gruplandırır. Cumhuriyet Bayramı için “#cumhuriyet” ve “#cumhuriyetbayrami” şeklinde yapılan paylaşımlarda kullanılan hashtag’ler, benzer paylaşımı yapanlarca takip edilir. Açılan hashtag’lerde paylaşımlar izlenmenin yanında etkileşime girerek konu ile ilgili pek çok kişi aynı anda hashtag altında toplanabilir.

Hashtag Neden Kullanılmalı?

Hashtag kullanma nedeni en basit ifade ile etkileşime girmektir. Sosyal medyada ister ticari amaçla bulunun ister fenomen olmayı hedefleyin, hashtag kullanmak hedeflerinize sizi bir adım daha yaklaştıracaktır. Basit ifade ile hashtag kullanım nedenleri sıralanmak istenirse, aşağıdaki gibi bir tablo ortaya çıkar:

  • Yaptığınız paylaşımlar veya tanıtımlar, sadece takipçileriniz tarafından değil hashtag’i takip eden tüm kullanıcılar tarafından fark edilir. Takipçi toplama veya müşteri bulma gibi sosyal medya hedefleriniz için pek çok yeni hesaba erişim sağlayabilirsiniz.
  • Belirli bir konuda yaptığınız çalışmaları gruplandırmak için hashtag kullanabilir, sizi takip edenlerin benzer konudaki paylaşımlarınızı takip etmesini kolaylaştırabilirsiniz.
  • E-Ticaret gibi satış odaklı paylaşımlarda oluşturacağınız kombinasyonlar ile bir ürününüzle ilgilenen müşterinizin, diğer ürünlerinizi keşfetmesi için yönlendirme yapabilirsiniz.
  • Sosyal medyada yapacağınız reklamları azaltarak, tanıtım bütçenizi optimize etme şansı yakalayabilirsiniz.

HASHTAG NASIL KULLANILIR?

Hashtag kullanımı basit olarak tercih edilen söz öbeğinin başına “#” işareti koymakla ifade edilebilir. Söz öbeği eğer iki veya daha fazla kelime içeriyorsa, aralardaki boşlukları silmek ve öbeğin başına “#” koymak yeterlidir. Seçilen hashtag’ler hesap tipine göre değişir ve sadece ticari hesaplarda bile faaliyet gösterilen endüstriye bağlı olarak çok sayıda farklı kombinasyonun bulunduğu fark edilecektir. Sosyal medya platformuna göre değişse de etkili hashtag seçmek için yapabilecekleriniz şu şekilde sıralanabilir:

  • Arama motorlarında araştırma yaparak anahtar kelimeleri değerlendirebilirsiniz.
  • Gündem takibi yaparak paylaşımınızla ilgili popüler konuları tercih edebilirsiniz.
  • Paylaşım yapılan günleri kullanmayı deneyebilirsiniz.
  • Hizmet verilen şehir, ilçe, vb. toplulukları bir araya getiren lokasyonları kullanabilirsiniz.
  • Google Trends gibi anlık değişen popüler konu başlıklarına yönelebilirsiniz.
  • All Hashtag ve Photerloo gibi dünya çapında kullanıma sahip programlardan faydalanabilirsiiz.
  • Sosyal medya yönetim desteği alarak profesyonellerden faydalanabilirsiniz.

Twitter’da Etkili Hashtag Nasıl Kullanılır?

Twitter’da hashtag kullanımı en etkili etkileşim alma yöntemidir. Bilindiği üzere Twitter’da yapılan paylaşımlarda kullanılan hashtag’ler, gündemi belirlemek için kullanılır. Popüler gündemde yer alan konular, hashtag seçimi için ilk hedef olmaktadır. Yapılan araştırmalar ise Twitter’da kullanılan hashtag sayısını iki ile sınırlandırmış ve ikiyi aşan sayıdaki hashtag kullanımının paylaşımı negatif etkilediğini ortaya koymuştur.

Instagram’da Etkili Hashtag Nasıl Kullanılır?

Instagram için hashtag kullanımı toplam 30 adetle sınırlandırılmıştır. Instagram’da başarılı hashtag stratejisi ile birbirleri ile anlamlı kullanımların tercihi yönündedir. Hedef kitleye uygun şekilde yaklaşmak için doğru öbeği seçmeniz ve 10 adeti aşan sayıda hashtag kullanmamanız tavsiye edilir.

Pinterest’te Etkili Hashtag Nasıl Kullanılır?

Pinterest için hashtag kullanımı doğru analiz ve iyi yapılan bir araştırma gerektirir. Sanatsal, ticari ve entelektüel kullanıcı kitlesini bir arada tutan Pinterest; hashtag kullanımı konusunda kullanıcıları özgür bırakır. Yapılan araştırmalar ise paylaşım sahiplerinin özgür davranmaması gerektiği konusunda uyarır. 20’den fazla hashtag kullanmanın zararlı olduğu yapılan araştırmalar ile ispatlanırken, Pinterest’te hashtag kullanmak için ideal sayının 3 olduğu yönünde sağlam verilere sahiptir.