Kurumsal Kimlik Tasarımı Nedir, Nasıl Olmalıdır? Neleri İçerir?

Kurumsal kimlik markanın şirket içinde ve dışında gösterdiği davranışlardır. Müşterilerin ilk baktıklarında marka hakkındaki izlenimi netleştirmelerini sağlar. Kurumsal kimlik marka hakkında çok şey gösterdiği için müşterilerin, güvenilir veya güvenilmez şeklinde yorum yapmasını sağlar. İlk izlenimden sonra ise logo tasarımı kurumsal kimliği oluşturan etkendir. İyi bir kurumsal kimlik tasarımı için logonun renkleri doğru seçilmesi ve dikkat çekmesi gerekir.

Kurumsal Kimlik Çalışması Neleri Kapsar?

Kurumsal kimlik çalışmaları her sektör için değişiklikler gösterir. Markalar benzer ürün ve hizmet sunsalar dahi aynı kurumsal kimliğe sahip olamazlar. Kurumsal kimlik çalışması şöyledir:

  • Marka İsmi

Doğru bir kurumsal kimlik çalışması yapmak için ilk ve önemli bir adım olan marka ismini iyi seçmek gerekir. Bir markanın doğuşu ismiyle başlar. Rakip firmalara yakın isimler verilmesi markaya yapılacak en kötü harekettir hatta markalar taklit olmaktan öteye gidemeyerek yok olurlar.

  • Logo

Marka ismini merak uyandırıcı ve ürünlerin tercih edilmesini sağlayacak şekilde seçtikten sonra logo tasarımı yapılmalıdır. İsimden hemen sonra gelen logo markanın satışlarını etkileyerek piyasada ne kadar duracağına karar verilen bir semboldür.

  • Yazı Tipi

Bir kez kullanılan yazı tipini bir daha değiştiremezsiniz. Markanız için ciddi bir seçimdir. Yaptığınız ürünleri ve hizmetleri tanıtırken tekrar tekrar aynı tipte kullanmanız gerekir. Zaman geçtikten sonra değiştirmeye çalıştığınız yazı tipi müşterilerin aşina olduğundan farklı geldiği için satışların düşmesine sebep olur.

  • Slogan Seçimi

Sloganlar kısa net ve düşündüren şekilde seçilirse tüketicinin aklında kalmasında daha çok etkisi olur. Ürünler ile bağlantılı ve eğlenceli sloganlar ağızdan ağıza dolaşarak marka etkileşimini arttırır.

  • Markanın Web Sitesi

Markanın web sitesi mutlaka iletişim bilgisi içermekte olup müşterilerin doğrudan sorununu çözmeye odaklı olmalıdır. Ürün ile ilgili sıkıntı yaşayan müşteriler markaya olan durumu iletmek isterler ve web sitelerine girmek en kolay yoldur. Kurumsal kimlik tasarımı web sitesinin açık ve rahatlıkla ziyaret edilebilen bir mecra olmasından etkilenebilmektedir.

  • Kartvizit

Kartvizitler yukarıdaki sıralanan başlıkların hepsini içerisinde bulundurmalıdır. Okuyanın anlayacağı şekilde tasarlanmalı ve mutlaka logonun göze çarpması gerekmektedir. Markanın seçilen yazı tipi kullanılarak oluşturulmalı ve dikkat çekici bir görünüme sahip olmalıdır.

Kurumsal Kimlik Türleri Nelerdir?

Kurumsal kimlik çeşitleri bulunmaktadır. Kurumların kimlikleri, birbirlerinden ayrılmalarına yardım eder. Farklı kimliklere sahip kurumlar değişken özelliklere sahiptirler. Bütüncül kimlik markanın adı geçen her yerde ona bağlı olarak çalışan kurumların tümüdür. Desteklenmiş kimlik ise ayrı ürünlerin ve hizmetlerin bulunduğu ancak kendi bünyeleri içinde birbirlerine bağlı olarak hareket eden kurumlardır. Farklı farklı kurumların tek bir el tarafından yönetildiği ve bunun farkına varıldığı kurumlardır. Marka kimliği ise ayrı ayrı markaların kimliklerinin benzemediği, ürün ve hizmetlerinin farklı olduğu piyasada ürün satmak için yarıştığı ancak başka bir üst kuruma bağlı olan firmalardır.

Kurumsal Kimlik Özellikleri Nasıl Olmalıdır?

Kurumsal kimliğin özellikleri birkaç farklı şekilde açıklanabilir. Marka kimliği ile başlayabiliriz. Marka kimliği belirlenen kitleye istenen mesajları vererek ürüne olan ilgiyi arttırmak için vardır. Yaptığınız ürün ve hizmetlerin tanıtımını kapsar. Özgün tasarımlar sizi diğer markalardan ayırır. Tasarımlarınız taklit edilemez olur ve bu sayede daha çok kişinin dikkatini çekmenizi sağlar. Doğru bir ileti göndermek süreklilik ister kurumsal kimliğiniz korumak için verdiğiniz mesajların içerikleri aynı olmalıdır. Bu sayede markaya olan güven artar. Bu şekilde hazırlanan iyi bir kurumsal kimlik tasarımı markanızı yukarılara taşımakla kalmayıp rakipleri arasında en iyisi olması açısından önemlidir.