Açık Hava Reklamcılığı Nedir, Neden Tercih Edilmelidir?

Açık hava reklamcılığının önemi çok büyük bir kitleye hitap etmesidir. Açık hava reklamcılığı markaların potansiyel müşterilerinin her yerde karşılarına dikkat çekici bir şekilde çıkmasını sağlayan en akılda kalıcı reklam türüdür.  İşletmeler televizyon, radyo gibi geleneksel medyada reklam vermektense kişilerin günlük yaşantılarına dahil olmayı seçmektedirler. Bu yöntem hemen sonuç vermese de zaman geçtikçe reklamların işe yaradığını ve satışların artmasını sağladığını firmalar fark edilmektedir.

Açık Hava Reklamcılığı Nasıl Yapılır?

Açık hava reklamcılığı markaların ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmak için panellere verdiği baskılardır. Tüketicinin aklında kalması için dikkat çeken görseller ve büyük yazılar kullanmak gerekir.  Açık hava reklamcılığı yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli özellik baskının kalitesidir. Olumsuz hava şartlarından ya da fazla güneşten etkilenmeyen özellikteki malzemelerin kullanılması gerekir. Markaların müşterilerine birinci yoldan ulaşmasını ve güzel geri dönütler almasını amaçlamıştır.

Açık Hava Reklamcılığı Özellikleri Nelerdir?

Açık hava reklamcılığı genel özellikleri şu şekilde özetlenebilir. Seçilen hedef kitleye en hızlı şekilde araya başka araçlar koymadan ulaşabilmeyi sağlar. Bir kez gördüğünde unutulması zordur. Kişilerin bilinçaltına işleyerek satışların artmasını sağlar. Markaların görünürlüğünü ve bilinirliğini yükseltir. Potansiyel müşteriler ile iletişimde bulunma imkanı sağlar.

Açık Hava Reklamcılığı Avantajları Nelerdir?

Açık hava reklamcılığının markalar için fazla avantajları bulunmaktadır. En çok etkili olan avantajı ulaşılabilir olmasıdır. Çoğu zaman her yerde kişilerin karşısına çıkarak dikkat çekme yeteneğine sahiptir. Direkt olarak bilinçaltında yer edinen açık hava reklamcılığı daha sonradan akla gelmesi ile birlikte satışları yükseltir. Markalar için gerekli olan bir reklamın en düşük bütçe ile yapılmasını sağlar. Farklı renkler ve şekiller ile oluşturularak tasarımı yapılan açık hava reklamcılığı hedef kitleye ulaşmayı kolaylaştırmaktadır. En çok tercih edilen avantajı farklı mekanlarda kullanılabilmesi açısından müşterilerine her yerde ulaşmasıdır.

Açık Hava Reklam Türleri Nelerdir?

Açık hava reklamcılığının türleri bulunmaktadır. En sık kullanılan açık hava reklamcılığı türleri şunlardır:

  • Billbord reklamcılığı
  • Megalight
  • Clp
  • Megaboard
  • Kuleboard
  • Duvar Reklamları
  • Dijital ışıklı ekranlardaki reklamlar
  • Toplu ulaşım araçları dışına yapılan reklamlar
  • Çatılara yapılan reklamlar
  • Yollar üzerindeki reklamlar
  • Direk reklamları

Açık Hava Reklamcılığının Markalaşma Üzerindeki Önemi

Açık hava reklamcılığının markalaşmadaki yeri potansiyel müşterilerin ilk izlenimde ürünlerin akılda kalmasıyla başlar. Günümüzde markalaşma açısından açık hava reklamları büyük bir yer almaktadır. Düşünülmüş reklamlar müşterilerin markaya olan tutumunu değiştirmektedir. Reklam sloganları akıcı ve kısa olmalıdır. Tasarımı yapılan reklamların en iyi şekilde düzenlenmesi gerekir. Yazı boyutunun küçük olması ve süslü harf kullanımı okunurluğu azaltarak markaların tanınırlığını zorlaştıracağı için tercih edilmemelidir.  Logonun göz önünde olması gerekir. Daha sonradan hatırlanan logo ile markalara yönelim artmaktadır. Görsel seçimi yaparken renklerin kullanımına dikkat edilmelidir. İlgi çekici görseller markaların ürün satımını arttırır.  Doğru yapılan açık hava reklamcılığı markalar üzerindeki etkinin artmasını sağlamaktadır.