Brief Nedir? Neden Önemlidir?

Briefin önemi yapılan tanıtım veya reklamın hedef kitle tarafından doğru anlaşılması olarak özetlenebilir. İyi bir brief marka ve ürün pazarlamasında akılda kalıcılık elde etmeyi garanti altına alır. Verilecek mesajın her detayı doğru briefing hazırlayarak hedef kitleye ulaştırılabilir.

Brief Nedir, Ne Demektir?

Brief yapılacak herhangi bir işi anlatmak için hazırlanan güçlü bir özet olarak tanımlanabilir. Üzerinde çalışılacak işin detaylarını ekibe aktarmak, marka veya ürünün pazarlamasını yapmak ya da sosyal medyada tanıtım düzenlemek için briefing tercih edilebilecek sen etkili yöntem olarak öne çıkar.

Brief Neden Hazırlanır?

Brief hazırlama nedeni hazırlanan işin ya da tanıtım kampanyasının doğru şekilde anlaşıldığından emin olmaktır. Hedef kitleye ulaşırken anlaşılır olmanın yanında akılda kalıcı olmak isteniyorsa, iyi bir briefing hazırlanarak bu amaca kolayca ulaşılabilir. Hayata geçirilecek bir projeyi ya da müşteriye tanıtılacak olan bir ürün veya hizmeti aktarmada hedef kitle ile ekibi ortak bir noktada buluşturan iyi bir brief ile hedefi on ikiden vurmanız kolaylaşır.

Brief Nasıl Hazırlanır?

Brief hazırlamak iyi bir strateji oluşturmayı gerektirir. Yaratıcı bir ekiple hazırlandığı taktirde briefing ile markanın anlatmak istediği her detay, müşteri tarafından anlaşılabilir. İyi bir brief hazırlarken sunumun neler içermesi gerektiğini merak edenler için işte bazı ipuçları:

  • Şirket veya Marka Tanımlaması: Kendinizi iyi bir şekilde anlatmanız, verdiğiniz brief’e ulaşanların sizi anlamasına yardımcı olur. Hangi hizmetleri veya ürünleri sunduğunuz, markanızın kişilik özelliklerinin neler olduğu ve faaliyet gösterdiğiniz sosyal mecraların iyi anlaşıldığından emin olun.
  • Yapılmak İstenen İşin Özetlenmesi: Hayata geçirmek istediğiniz projenin ya da hedef kitlece tanınmasını istediğiniz ürünün ne olduğu ve neden yapıldığı gibi soruların yanıtlarını eksiksizce verin.
  • Hedeflerin Belirlenmesi: İyi bir strateji oluşturabilmek için hedef kitlenizi doğru tanımlamak önemlidir. Hedef kitlenizi iyi tanımak ve onlara ulaşabileceğiniz mecraları iyi belirlemek önemlidir. Gereksiz bütçe veya zaman harcayarak başarısız işler çıkarmamak için hedefinizi doğru belirleyerek bu doğrultuda işler ortaya çıkartın.
  • Hedef Kitlenin Tanımlanması: Potansiyel müşterilerinizi doğru tanımlayarak onların ilgisini çekecek işleri doğrudan onlarla buluşturabilirsiniz. Hedef kitleniz nelerden hoşlanır? Sizden ne bekliyor? Nerelerde vakit geçiriyor? Bu soruları yanıtlayarak doğrudan onların dikkatini çekmeyi başarabilirsiniz.
  • Muhtemel Rakiplerin Tespiti: Hedef kitlenize sizin gibi ulaşmayı hedefleyen muhtemel rakiplerinizden farklı işler ortaya koyabilmek için onları tanımanız gerekir. Onların sizden üstünlüklerini ve zayıflıklarını iyi öğrenin. Ürün veya hizmetinizin rakiplerinizden önce potansiyel müşterilerinize ulaşması için rakiplerinizi analiz ederek onlardan bir adım önde olun.
  • Reklam Yayınlama Mecrasının Belirlenmesi: Hedef kitlenize nereden ulaşmanız gerektiği sorusunun yanıtı olacak bu madde, bütçenizi de optimize etmek için size yardım eder. Hedef kitleniz geleneksel medyayı mı tercih ediyor yoksa sosyal medya mı? Projenizi veya ürünlerinizi doğrudan hedef kitleye minimum bütçelerle ulaştırmak için yayınlarınızı doğru kanallardan müşterilerinize ulaştırın.
  • KPİ Tanımlaması: Performansınızı ölçmek için KPİ belirlemesini doğru yapmanız gerekir. Hedef kitlenizin ne kadarına ulaşmak istiyorsunuz? Büyüme hedefleriniz neler? Bu sorulara yanıt vermenin ardından yaptığınız işin performansını takip ederek stratejinizin aksayan yönlerine zaman kaybetmeden müdahale edebilirsiniz.
  • Bütçe ve Zaman Ayarlanması: Crater eşliğinde bütçe ve zaman planlaması yaparak müşterilerinize ulaşmayı bekleyebilirsiniz. Deadline belirleme işini tamamlamanın ardından bütçenizi optimum seviyelerde kullanarak brief’inizin müşterilerinizin dikkatini çekmesi için arkanıza yaslanabilirsiniz.
  • Markanın Olmazsa Olmazlarının Belirtilmesi: Çizginizin anlaşılması önemlidir. Müşterileriniz sizin sınırlarınızı, nelerden taviz vermeyeceğinizi ve duruşunuzu merak eder. Markanız için hassas noktaları belirleyerek bu doğrultuda hareket etmeye ve brief vermeye özen gösterin.