E-Ticaret Nedir? E-Ticaret Sitesi Nasıl Olmalıdır?

E-Ticaret siteleri artan online alışveriş pazarında yerini almaya devam etmektedir. Geleneksel Pazar yerlerine kıyasla daha çok büyüyen E-Ticaret pazarı, yeni aktörleri ve müşterileri ile büyümeye devam ederken bazı sitelerin rakiplerine kıyasla öne çıktığı görülür. İyi E-Ticaret proje örnekleri Pazar payını artırmayı sürdürürken, bazı projelerin kısa zamanda pazardan çekildiğine tanıklık edilmektedir. İyi bir e-Ticaret sitesi tasarımı nasıl olmalı sorusuna verilecek yanıtları ve tüm özellikleri içeren sitelerin ayakta kaldığı online alışveriş sektörü ve site tasarımı hakkında merak edilenleri yazımızda derledik.

E-Ticaret Nedir?

E-Ticaret ürün veya hizmetlerin online platformlar üzerinden pazarlamasının, satışının, ödemesinin ve dağıtımının yapıldığı sisteme verilen isimdir. E-Ticaret’te internet kullanımı ile PC veya mobil cihazlar kullanılarak alışveriş yapılır. Geleneksel ticaretin internet üzerinden organize edildiği sistem, E-Ticaret’i tanımlamak için doğru bir kullanımdır.

Kimler E-Ticaret Yapabilir?

E-Ticaret yapabilecek kişiler için bir sınırlama getirmek doğru değildir. Herhangi bir mal veya hizmetin üretimini gerçekleştiren tüzel kişiler satış sürekliliği sağlamak ve müşterilerine daha uygun fiyatlarla ulaşmak için E-Ticaret’e katılabilir. Farklı imalatçılar tarafından ortaya çıkartılan ürün veya hizmetlerin satışını yapmak isteyen tüzel kişilikler de online alışveriş pazarında yerini alabilir.

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

E-Ticaret yapmak isteyenlerin internet sitesi kurması ve kurdukları sitede daha öne çalışmasını yaptıkları ürün veya hizmetleri hedef kitlesi ile buluşturması gereklidir. E-Ticaret’e atılırken takip edilmesi gerekli aşamalar aşağıdaki gibi özetlenebilir:

  • Satışı Yapılacak Ürüne Karar Verilmesi: Mevcut işini online pazara taşımak isteyenler için kolay olan bu aşama, sektöre yeni atılacaklar için iyi bir planlama yapmayı gerektirir. Sektörünüz belli değilse iyi bir araştırma yapmanız, hangi sektörlerde açık olduğu ve hangi ürünlerin beğenileceğini analiz etmeniz gerekir. Satılacak bir ürün bulduğunuzda sıradaki aşamalara geçebilirsiniz.
  • Şirket Kurulması: Satışınız her ne kadar internetten yapılacak olsa da E-Ticaret için tüzel kişilik olmanız gerekir. Fatura kesmek, vergi ödemek ve sanal POS alabilmek için bir şirket kurmanız gerekir. Başlangıç bütçenize ve hedeflerinize göre şahıs, limited veya anonim şirket kurarak bu aşamayı tamamlayabilirsiniz.
  • Alana Adı Alınması: Firmanızı internet dünyasına taşımak için alan adı alarak işe başlayabilirsiniz. Akılda kalıcı, kısa ve etkili alan adı seçimi yaparak online işletmenizin adresini tanımlayabilirsiniz.
  • Güvenilir Altyapı Kurulması: E-Ticaret’te güvenilirlik önemlidir. Sitenizi güvenli kurmanız, doğru hosting seçmeniz ve güvenilir ödeme yöntemleri tercih etmeniz uzun vadeli kalıcılık için önemlidir. Altyapınızı doğru ve güvenilir inşa ederek marka olma yolunda önemli bir adım atabilirsiniz.
  • Tanıtım Faaliyetlerinin Sürdürülmesi: Sisteminizi hayata geçirmenin ardından onu hedef kitlenize duyurmak önemlidir. SEO konusunda iyi bir çalışma yaparak ve geleneksel medya ile sosyal medyayı kullanarak sitenizi tanıtın. Deneyimli ekipler ile çalışarak optimum bütçe ile hedef kitlenizle kısa sürede tanışabilirsiniz.

İyi Bir E-Ticaret Sitesi Nasıl Olmalıdır?

E-Ticaret sitesinin özellikleri henüz tasarım aşamasında dikkat edilmesi gerekli bazı detayları içerir. Her ne kadar Pazar yeri geleneksel yöntemlerin dışında olsa da iyi bir dükkan ile benzer bir dizayn, kullanıcı deneyimini artırmanın yanında satışınızı da artırmanıza yardımcı olur. Müşterilerinizin inceledikleri ürün hakkında ayrıntılı bilgi alabildikleri, görsel destekli, kullanışlı menülere sahip, hızlı ve ilgi çekebilecek farklı ürünlerin önerildiği sistemler başarılı olur. E-Ticaret’e adım attığınızda hedefiniz satıştır. Satışınızı artırmak için iyi bir tasarım inşa etmeniz önemlidir. İyi bir E-Ticaret tasarımı nasıl olması sorusuna yönelik olarak sizlerle paylaştığımız şu ipuçlarına göz atabilirsiniz:

  • Satış aşamalarını basit ve birbirini takip edecek şekilde kurgulayın.
  • Kategori sayfalarında harekete geçirici mesajlar kullanın.
  • Kullanıcıların sayfanızın hangi bölümlerine göz gezdirdiğini analiz ederek harekete geçirecek cümle ve ürünleri doğru yerleştirin.
  • Kaliteli görseller kullan. Görselleri etkili metinler ile harmanlayarak pazarlama için elinize geçen fırsatı iyi değerlendirin.
  • Müşteri bilgilendirmelerine önem verin. Genellikle sayanın en üst kısımlarında müşteri iletişim merkezi, kargo bilgileri, iade ve taksit seçenekleri gibi detaylara yer verin.
  • Öne çıkan görsellere önem verin. Öne çıkan görsel için tıklama öngördüğünüzde ise harekete geçirici metinler kullanmayı ihmal etmeyin.
  • Siteniz hızlı olmalı. Yavaş yüklenen sayfalar veya görseller, bir sonraki aşamaya geçmekte zorlanan ödeme sayfaları satış yapmanız önündeki en büyük engeldir.
  • Ürün yerleşimini sayfalara doğru yapın. Filtre kullanımına önem verin. En çok satanlar, fiyatı düşenler, en çok oy alanlar veya yeni gelenler gibi müşterilerinizin öneri alma beklentisine hitap edecek sıralamaları dikkatli bir şekilde hazırlayın.