Google Adwords reklamları işletmeler için dünyanın en çok kullanılan arama motorunun sunmuş olduğu reklamcılık tipidir. Kelime sorguları baz alınarak çalışan Google Adwords reklam modelleri, işletmelerin ürün veya hizmetlerini doğrudan ilgi duyan hedef kitle ile buluşturulmasını sağlar. Tüm dünyada günlük kullanımı milyarlarla ifade edilen ve toplam arama motoru kullanımının %90’ı gibi büyük bir oranına sahip olan Google’da reklam vererek işletmenizi hedeflerine daha kısa sürede ulaştırabilirsiniz.
Google Adwords metin bazlı bir reklam modeli olarak özetlenebilir. Google Ads olarak da adlandırılan bu sistem, işletmeler bazında en çok tercih edilen dijital reklam tipleri arasında yer alır. Belirli limitler içerisinde reklam sunmayı mümkün kılan ve doğrudan kullanıcı – reklam ilişkilendirmesi ile yayım yapan Google Adwords, yüksek başarı oranına sahip bir kampanya türü olarak öne çıkar. Reklam oluşturmak için size tanımlanan limitler şu şekildedir:
Google Adwords çalışma sistemi bazı tanımlamaları bilmeyi gerektirir. Bahsedilen tanımlamalar, reklamlarınızın başarıya ulaşabilmesi için yapılan ince ayarlarla da ilişkilidir. Google Ads, doğrudan kullanıcı ile web sitesi ilişkilendirmesi üzerine reklam yayımlar. Kullanıcıların arama motoru kullanımlarından elde edilen çerezler ile muhtemel ihtiyaç duydukları ürün veya hizmetlere ilişkin reklamlarla karşılaşmaları üzerine dizayn edilen sistem, doğrudan satış odaklı yaklaşım sağlayarak minimum bütçe ile maksimum sonuç elde edilmesine olanak tanır. Anahtar kelime seçimine göre değişebilecek ödeme miktarları ve reklam oluşturma sürecinde işleyişi anlamak için, aşağıda paylaşılan tanımlamalara göz atmanız yeterlidir:
Google Ads için reklam modelleri şu şekilde sıralanabilir:
Arama ağı reklamları Google’da yapılan sorgularda, verilen reklamların sıralama sonuçları arasında gösterimine dayanan reklam modelidir. Reklam ile ilişkilendirilen anahtar kelime her Google’da arattırıldığında, bütçe doğrultusunda verilen reklam sıralamada sayfanın en üstü veya en altı gibi farklı sıralarda konumlandırılır.
Görüntülü reklam ağı Google iş ortakların yayımlanan reklamlar için kullanılan modeldir. Bu ağı kullanmanız halinde 2 milyonu aşan web sitesi, potansiyel reklam yayımlanma alanınız haline gelir.
Alışveriş reklamları Google arama sonuçları veya iş oraklarında reklam yayımlanmasına dayanan bir modeldir. Tıklama oranı açısından en başarılı reklam ağları arasında alışveriş reklamları yer alır.
Youtube reklamları video oynatma sırasında gösterime giren reklamlar için kullanılan modeldir. Hatırlanacağı üzere dünyanın en büyük ikinci arama motoru olan Youtube, 2006 yılında Google tarafından satın alındı. Kimilerine göre en yüksek performans elde edilen video reklamlarında başarı elde etmek için Youtube reklamları modelini tercih edebilirsiniz.
Yeniden pazarlama reklamları toplanan verilere yönelik reklamların, kullanıcı ile buluşturulmasını hedefleyen reklam modelini ifade eder. Bu model ile tamamlanmamış alışverişler hedef alınarak, giderilmeyen ihtiyaçların pazarlamasını yapılması mantığını göre reklam yayımlanır.
Google Ads reklamı verirken dikkat edilecekler her işletmenin yapısına göre farklılık gösterebilir. Reklam veren sitenin e-Ticaret, blog veya haber sitesi olması; verilecek reklam için elde edilmesi istenen sonucu ve doğal olarak izlenecek stratejiyi etkiler. Site faaliyet alanından bağımsız olarak Google Adwords reklam verirken şu hususlara dikkat edilerek planlama yapılması gereklidir:
Reklam verme hedefini belirlemek site tipi ile ilişkilidir. Google’a reklam verirken hedefiniz satışınızı artırmak mı, yoksa ziyaretçi çekmek mi? Bu gibi soruları yanıtlamanın ardından reklamınızı belirlemeniz ve Google Ads hesabında “Dönüşüm” adı verilen hedefi tanımlayarak ikinci aşamaya geçin.
Hedef kitle tanımlamak ürün veya hizmetlerinizle ilgilenecek olan kitleyi belirlemektir. Sektör ve rakip analizlerinden faydalanmanın yanında tecrübe ve arama sorgusu gibi pek çok farklı veriden yararlanarak hedef kitlenizi belirleyin.
Reklam bütçesini tanımlamak reklam ile ulaşmak istediğiniz hedef ve seçtiğiniz anahtar kelimenin rekabetine göre belirlenir. Seçtiğiniz anahtar kelimenin düşük rekabete sahip olması Google reklamları için düşük miktar ödemeniz anlamına gelirken, yüksek rekabetli kelimelerde reklamınızın gösterimi için yüksek bedel ödemeniz gerektiğini unutmayın.
Google’a reklam vermek için izlemeniz gereken sıralama şu şekildedir:
Google’a ödeme yapmak reklam hesabınızdan, yukarıda madde 7’de belirtilen ödeme yöntemini seçmeniz yeterlidir. Google Adwords reklam ödemeleri için kredi kartı, banka kartı veya banka ile ödeme seçeneklerini kullanabilir, yaptığınız tanımlama sonrası Google tarafından ödemelerin çekilmesini sağlayabilirsiniz.