Kurumsal Web Sitesi Nedir?

Kurumsal web siteleri kurumların etiketi gibidir. Nasıl göründüğü her zaman firma için önem taşımaktadır. Kurumsal web sitesi, arama motorunda, ürün ve hizmet hakkında bilgileri kullanıcılarına sunmaya yarayan bir araçtır. Bu web sitelerini oluşturmak için iyi derecede yazılım bilgisine sahip olunmalıdır. Kurumsal web sitesi işletmenin içeriğini birebir barındırmalıdır.

Kurumsal Web Sitesi Nasıl Olmalıdır?

Kurumsal bir web sitesi ve nasıl olması gerektiği sorusuna sayısız yanıt verilebilir. Her bir şirketin büyüklüğüne göre değişiklik gösteren bu soru için öncelikli olarak kurumsal kimliği esas almak gerekir. Bu kimliğe göre uygun renk seçimleri ile logo tasarlanmalıdır. Logo tasarımından sonra en önemli özellik web sitesinin kullanımın kolay olmasıdır. Metin yazılarının boyutu aşırı geniş olup kullanıcıyı sıkmamalıdır. Kurumsal web siteleri, internete girilebilen telefon, laptop, tablet gibi araçların boyutları aynı olmadığından tümü için uygun olmalıdır.

Kurumsal Web Sitesi Türleri Nelerdir?

Kurumsal web sitesinin türleri dinamik ve statik olmak üzere ikiye ayrılır:

  1. Dinamik Web Siteleri

Dinamik web sitelerinin amacı hedef kitleyi güncel paylaşımlar yaparak elinde tutmaktır. Etkileşimi güçlü olan bu siteler kodlama bilgisi kullanılmadan yapılabilmektedir. Bu siteler için gerekli olan sadece içerik girişinin hızlı olmasıdır. Girdi akışı fazla olan dinamik web siteleri hedef kitlenin ilgisini çeker.

  1. Statik Web Siteleri

Statik web siteleri dinamik web sitelerinin aksine oldukça hızlıdır. Kodlama ile oluşturulan bu sitelerin içerik girişleri çok düşüktür. Sadelik ve basitlik üzerine kurulan bu web siteleri genel bilgi vererek birkaç sayfadan oluşur. İçeriğinin az olması nedeniyle çabuk yüklenir. Kullanıcıyı karmaşıklığın içine sürüklemez.

Kurumsal Web Sitesinde Olması Gereken Özellikler Nelerdir?

Kurumsal web sitesinde gereken özellikler şunlardır:

  • Hosting Kullanmak: Hosting, sunucunun hangi ülkede bulunduğunu gösterir. Arama motoru optimizasyonu sunucusu ile web sitesi aynı ülkede yer alması gerekir. Web sitesi sunucusu dili ve içeriği hangi ülkeye hitap ediyorsa hedef kitleyi bulmak açısından aynı ülke sunucusu kullanılmalıdır. Web sunucularının Türkiye’de olduğunu anlayabilmek için adres çubuğunda com.tr yazısının görülmesi gerekir.
  • Özgün Olmak: Özgün olmak kurumsal web sitesinin olmazları arasında yerini alır. Kullanıcılar siteye girdiğinde sitenin ilgi çekici olması önemlidir. Birbirlerine benzeyen sitelerin ziyaretçi sayıları düşüktür. Web sitesinin dolu gözükmesi özgün olmanın yanında gelir. İçeriği yoğun olan kurumsal web sitesi kullanıcılar tarafından aktif bir site olarak düşünülmektedir. Aktif içeriği olan bu siteler arama motorlarında her zaman üst sıralardadır.
  • Görseller: Görseller, kurumsal web sitelerine ilk bakış açısını oluşturan unsurlardır. Kullanıcılar girdikleri sitenin göze hitap etmesini önemserler. Görsel olarak kitleye hitap etmeyen siteler ne kadar aranılanı içerisinde barındırsa da etkili olamazlar. Kurumsal web sitelerinin tasarımları yapılırken dikkat edilmesi gereken kurallar arasında mutlaka canlı renk tonlarının kullanılması yer almalıdır. Görsellik açısından kuvvetli olan sitelerin etkileşimi fazla olacaktır.
  • Web Sitesinin Kullanımı: Web sitesi kullanımı, önemli bir özelliktir. Kullanıcılar siteyi gezerken zorlanmamalıdırlar. Sayfalar arasında ki dolaşım basit olmalıdır. Görsellerin tıklanabilir olması kullanıcıyı mutlu eder ve siteye ziyaretlerin artmasını sağlar. Sade ama özenli bir tasarım ile kolay kullanımın birleşmesi gerekmektedir.
  • Web Sitesi Hızı: Web sitesi hızı kullanıcının siteye tekrar girip girmemesini etkileyen bir faktördür. Amacına yönelik hızlı bir şekilde girilen web siteleri kullanıcıları kendisine bağlar. Sayfalar arası dolaşımı yavaş olan kurumsal web siteleri kullanıcılar tarafından çok fazla tercih edilmemektedir.
  • Cihazlara Uygunluk: Cihazlara uygunluk web sitelerin ömrünü uzatmaktadır. Günümüzde internet kullanımının artması akıllı cihazların kullanımının artmasıyla doğru orantılıdır. Sadece masaüstü kullanımına uygun bir kurumsal web sitesi tasarlamak mobil kullanıcıların siteye girememesini sağlar. Ziyaretçi kaybetmemek adına tüm cihazlara uygun bir web sitesi oluşturulmalıdır.
  • İletişim: İletişim bilgilerinin bulunması kurumsal bir web sitesin olmazsa olmazıdır. Kullanıcılar web sitesini gezerken akıllarındaki soru işaretlerini gidermek için firma ile iletişimde olmak isteyebilirler. Bu yüzden sayfanın en alt kısmında E-mail, telefon numarası, sosyal medya hesapları gibi firmaya ait bilgilerin bulunması önemlidir.
  • Domain: Domain süresi web sitesinin arama motorlarında ne kadar kalacağını gösterir. Domain tarihi ne kadar geç biterse kurumsal web sitesi tanınırlığı o kadar fazla olur. Arama motorları için domain süresinin geç bitmesi sitenin kalıcılığının uzun olması demektir.

Firmanız için ya da kendiniz için sizde modern ve sizi yansıtan bir kurumsal web sitesine sahip olmak isterseniz Crater Fikir Sanat Web Ajansından yardım alabilirsiniz.