Sosyal Medya Mecraları

Sosyal medya araçları kitlelerin birbirleri ile etkileşime geçtikleri ve ilgi alanlarını takip edebildikleri platformlardır. Yazılı veya görsel paylaşımların yer aldığı ve farklı ülkelerden kullanıcıların ilgi alanlarına yönelik paylaşımları takip edebildiği sosyal medya mecraları; ticari işletmelerin tanıtım faaliyetleri için de kullanıma elverişlidir. Günümüzde farklı kitlelerce tercih edilen ve farklı paylaşım özelliklerine sahip olan sosyal medya platformları bulunmaktadır. Web sitelerinin tanıtımı için bahsedilen mecralar, kitlelere ulaşmak için büyük avantaj sağlamaktadır. Hedeflenen organik ziyaretçiye ulaşmak için sosyal medya platformlarından destek alabilirsiniz.

Sosyal Medya Nedir?

Sosyal medya kitleleri bir araya getiren ve ilgi alanlarına yönelik paylaşımların takip edebildiği dijital platformlardır. Sosyal medya gündemdeki olayları, haberleri, görselleri, kullanıcıların yaptığı paylaşımları, diğer kullanıcılara aktarmaya yarayan bir araçtır. Sosyal platformların kullanımının yaygınlaşmaya başlaması ile birlikte geleneksel medya gölgede kalmıştır. Bu durumla beraber birçok marka, ürün reklamlarını sosyal medya mecraları üzerinden paylaşarak kullanıcıya ulaştırmaktadır. 

Sosyal Medya Nasıl Kullanılır?

Sosyal medyanın kullanımı günümüzde oldukça yüksek seviyelere ulaşmıştır. Sosyal medya kullanımı yaş gruplarına göre değişik göstermektedir. Tüm platformlar için geçerli sayılan kullanım şekli paylaşımların aktif bir şekilde yapılmasıdır. Kullanıcılar platformda kendilerinin görünürlüğünü üst sıralara taşımak için ise özgün davranmalıdırlar. Bilgi vermek veya bilgi almak gibi bir amaca yönelik açılmış platformlarda ise bilgilerin doğruluğu ön plandadır. Bilgilerin güvenilir olması bireylerin birbiriyle olan etkileşimini arttırmakta önemli rol oynar. Platformlara reklam vererek var olan web sitelerinin görünümünü arttırmak içinde sosyal medya büyük bir ölçüde kullanılmaktadır.

Sosyal Medya Kullanım Amaçları Nelerdir?

Sosyal medya kullanım amaçları yaş gruplarına göre farklılık göstermektedir. Başlıca iletişime geçmek, vakit geçirmek, eğlenmek, bilgiye ulaşmak, kişisel gelişimi geliştirmek için kullanılır. Popülerlik sosyal medya kullanım amaçları içerisinde büyük bir yer alır. Popülerliği korumak için özgün ve kaliteli içerikler paylaşmak gerekmektedir. Kitleler arasında beğenilen paylaşımlar hızlıca yayılmaktadır. Sosyal medya mecraları ticari amaçla kullanmak için de etkili bir yöntemdir. Bu amaçla yola çıkıldığında yapılan işin güvenilirliği çok önemlidir. Kullanıcılar güvenmedikleri herhangi bir siteye girmek istemezler ve herhangi bir alım satım gerçekleştirmezler.

Sosyal Medya Kullanımı Avantajları Nelerdir?

Sosyal medyanın avantajları oldukça fazladır ve bu artılar, hem ticari hem bireysel kullanım ile ilişkilendirilebilir. Sosyal medya zevkleri birbirine uygun kitleleri yakınlaştırırken yeni bireylerle iletişime geçmeyi de kolaylaştırıyor. Kişinin kendine güvenin artmasının yanında özgürce kendini anlatma avantajı sağlar. Sosyal medya aynı zamanda gelirde getiriyor. Birçok kullanıcı günümüzde sosyal medyadan geçimini sağlayabiliyor. Maddi olarak yetersiz olan üreticilere, bilgisayar veya telefondan çalışmak isteyen bireylere, reklam vererek ve tıklanarak para kazanmak isteyen kitlelere hitap ediyor.

Sosyal Medya Kullanımı Avantajları Nelerdir?

Sık Kullanılan Sosyal Medya Mecraları Nelerdir?

Sık kullanılan sosyal medya platformları şu şekildedir:

  • Facebook: Türkiye’de Facebook kullanımı son yıllarda azalmış olsa da hala dünyada en yaygın kullanılan platformdur. Facebook kullanırken tüm arkadaş ve aile çevresiyle etkileşim içerisinde olunabilir. Fotoğraf, video ve yazılı paylaşımlar dışında özel etkinlikler oluşturarak buluşmalar düzenleyebilirsiniz.
  • Youtube: Youtube dünyada en çok kullanılan ikinci platformdur. Öyle ki dünyanın ikinci büyük arama motoru olarak ta adlandırılmaktadır. Aranan tüm içerikleri bünyesinde görsel olarak barındırır. İlgili alanlarına göre olan kanalları takip ederek eğlenceli vakit geçirilebilir.  Web sitelerinin süre kısıtlaması olmaksızın tanıtılabildiği bir platformdur. Youtube sayesinde web sitelerine olan ilgi artarak daha fazla kullanıcıya ulaşmaktadır.
  • Instagram: Genel kitleye hitap eden Instagram, diğer tüm platformların içerisinde bulundurduğu bütün özeliklere sahip bir platformdur. Bireysel kullanımın dışında ticari amaçla da kullanılmaktadır. Kitlenin ilgi alanına yönelik paylaşımları keşfet bölümünde bulundurduğu için ideal bir platformdur.
  • Twitter: Twitter kitlelerin gündemi, kullanıcıların hayatlarını, tanınmış kişileri vb. konuları yazı, fotoğraf veya kısa videolar halinde bulunduran bir mecradır. Kısıtlı karakter sayısı olacak şekilde tasarlanan bu platform web sitesi tanıtımı için daha az tercih edilen bir seçenektir.
  • Pinterest: Daha çok görsellerden oluşan Pinterest giriş yapıldığında ilgi alanlarına göre seçimler yaptırdıktan sonra kullanıcıyı tanıyarak bir algoritma oluşturur. Beğenilen içeriklere göre kayıt edilebilme özelliği ile son zamanlarda adından fazlaca söz ettiren bir sosyal medya platformudur. Görsele tıklandığında web sitesine gidebilme fırsatı sunduğundan sosyal medya mecraları ticari amaçla kullananlar için gözde durumundadır.

Sosyal medya platformlarında yer almak için profesyonel destek arıyorsanız, Crater Fikir Sanat olarak size yardımcı olalım.